Să începem cu începutul.

Cluj ASM/ noiembrie 17, 2017/ Uncategorized/ 0 comments

L-ai văzut pe Robi încălzindu-se pentru Maraton. Tu te-ai încălzit?
Nu? Nu știi exact pentru ce?
Pentru cele două ore pe care le vei petrece joi, 23 noiembrie, în Cinema Mărăști, vizionând „Evoluția Reclamelor”.
Tot nu te-ai lămurit?
Nu-i nimic, o echipă de oameni faini îți va oferi o mică parte din tema de anul acesta, ca tu să înțelegi mai bine de ce „Maratonul Publicității” este o variantă numai bună de a-ți petrece seara împreună cu prietenii tăi.
Să începem cu începutul. Flavia are câteva lucruri să îți spună despre publicitatea anilor 1941-1959.

Enjoy,

Siriteanu Andreea
Manager al departamentului de Resurse Umane ASM.

 

1941-1959

Tu în ce ai investi 16 lei?

Astăzi îți voi povesti cum acum 76 de ani, cei de la Bulova Watch Co. au fost foarte inspirați când au investit 4$, echivalentul a 16 lei pentru difuzarea de către WNBT a primei reclame apărute vreodată la televizor. Aceasta a apărut exact la ora 14.29, fiind difuzată în pauza unui meci de baseball, și a durat exact 10 secunde.

Bineînțeles, cei de la Bulova Watch Co. nu au fost primii care s-au gândit la așa o metodă de promovare, dar sunt primii care au reușit să facă legală pubicitatea TV. O firmă de pariuri sportive și o companie alimentară din acea perioadă, chiar dacă nu au fost atât de norocoși, trebuie amintiți pentru ingeniozitatea de care au dat dovadă, plătind pentru a fi citite recenzii ale serviciilor oferite în timpul emisiunilor difuzate la televizor.

Chiar dacă prima reclamă a fost difuzată pe 1 iulie 1941, cu câteva luni înainte, adică pe 2 mai, 10 posturi de televiziune primesc licența pentru difuzarea de reclame. Din păcate, urmează să se confrunte cu cel de-al Doilea Război Mondial, acest lucru fiind un minus în alocarea financiară pentru publicitate. Perioada aceasta de secetă pe planul investițiilor în reclame durează până aproximativ în anul 1948, urmând ca din anul 1950 piața de marketing din acea perioadă să explodeze și să apară schimbări importante. Apare trend-ul în care o companie sponsorizează o emisiune pentru ca aceasta să execute plasare de produse (de exemplu, dragul și iubitul nostru Colgate) și marketingul demografic, dar și targetarea generațiilor cu o anumită reclamă.

În 1952 apar primele campanii politice la televizor, iar în 1954 televiziunea devenea principala modalitate de promovare. Acest lucru declanșează o avalanșă de evenimente cheie în istoria publicității TV. De exemplu, pentru că începeau să iasă din modă emisiunile sponsorizate de un singur produs, s-a introdus conceptul de pauză publicitară. Așadar, la o difuzare de o oră, erau transmise în total 9 minute de reclame, fiecare având durata între 30 și 90 de secunde. Cum era de așteptat, imediat după acest eveniment au apărut suspiciuni la nivelul publicului larg cum că pentru realizarea reclamelor s-ar folosi elemente de control al minții și instrumente psihologice.

Citind cele de mai sus, tu cum te gândești acum la 16 lei?

Flavia Rațiu

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*