Reclamele anilor 2005-2007

Cluj ASM/ noiembrie 20, 2017/ Uncategorized/ 0 comments

 

Au trecut mai bine de 10 ani – de unele reclame ne aducem și astăzi aminte, fie datorită liniei melodice, fie datorită sloganului sau a replicilor. Vorbind despre reclame, peisajul era diversificat în perioada anilor 2005-2007. Aspecte sensibile precum frumusețea feminină sau stereotipurile de gen au fost mereu abordate, însă în perioada despre care vorbim erau redate într-o manieră mai mult sau mai puțin etică. Realizate cu diferite dozaje de umor, cu un cadru si o cromatică atrăgătoare sau neinspirate, rudimentare putem spune, reclamele anilor 2005-2007 se cred a fi de mult uitate. Dar suntem aici pentru a apăsa butonul de refresh:

Un subiect sensibil, controversat de foarte mulți ani, este cel al viziunii arhaice asupra rolului femeii în familie. Această idee wide-spreaded prin reclame (într-o manieră subtilă) și strecurată inconștient în minte este redată în anul 2005, într-un mod mai puțin întâlnit în acea perioadă. Este vorba despre reclama la detergenții Alley și Nilsy, detergenții cu care „spală până și bărbații”, rugându-și nevestele pentru a face asta.

Referitor la stereotipurile de gen, o reclamă la chipsurile Lays din 2006 ne arată cum un instructor auto, atras de punga de chipsuri, nu acordă suficientă atenție elevei sale. Aceasta, fiind novice, la pornirea mașinii încurcă pedalele și intră într-un magazin. O manieră riscantă, îndrăzneață putem spune de a reda pofta instructorului de chipsurile Lays.  Atât apreciată cât și criticată, reclama este un bun material didactic în ceea ce privește dimensiunea etică a reclamelor.

Dove, companie mult apreciată pentru atenția acordată tocmai acestor subiecte, pentru viziunea pozitivă și pentru atitudinea încurajatoare, în anul 2007 a lansat o reclamă despre falsa idee de frumusețe promovată de industria publicitară. La sfârșitul reclamei în care accentul cade pe diferența „before&after photoshop” este scris mesajul „Fără îndoială că percepția noastră despre frumusețe este distorsionată”.

Tot în această perioadă, compania Sprite încuraja băieții timizi să „spună lucrurilor pe nume”, serile deveneau romantice cu vinurile de la podgoria Sarica-Niculițel, iar fetița din parcul de joacă nu putea alege între brânza Hochland cu smântână sau cu cașcaval.

Dorești să obții o altă viziune asupra reclamelor, să îți prezentăm o perspectivă nouă asupra lor? Vino să le analizăm și să le explicăm împreună!

Barb Roxana

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*