Înapoi în zilele noastre: reclamele în 2017

Cluj ASM/ noiembrie 23, 2017/ Uncategorized/ 0 comments

 

Reclamele reprezintă elementele nelipsite din viața noastră. Oriunde am fi, inevitabil observăm câte o reclamă. De la bine-cunoscutele reclame Orange, la reclame de Crăciun marca Coca-Cola. Însă, le-am observat cu adevărat evoluția? De-a lungul anilor reclamele s-au transformat, în funcție de tendințe. Dacă urmărim o reclamă din 1950 vom observa diferențe notabile față de una realizată în 2000. La fel se întâmplă și în cazul reclamelor mai ,,apropiate de zilele noastre”. Poate că, uitându-ne la o reclamă din 2015 nu vom sesiza nicio diferență notabilă, dar asta doar pentru că noi am crescut odată cu ele și nu ne-am dat seama de evoluția lor.

În 2017, reclamele au devenit din ce în ce mai complexe și mai creative. De la preferința pentru situații destul de amuzante sau chiar „controversate”, până la crearea unui final total neașteptat. Reclamele din acest an promovează intens ideea de evoluție, de progres, însă în același timp valorifică și elementele tradiționale, trimițându-ne spre vremurile „vechi”. Să luăm spre exemplu reclama Ciuc cu privire la Lumea Nouă; cred ca și ție îți este cunoscut cântecul de pe fundal, „Noi în anul 2000”. Ei bine, nicio reclamă nu ar fi putut surprinde mai bine cele două elemente: evoluția și tradiția. Cei de la Ciuc au găsit o metodă inedită de a-și face promovarea… De ce să nu facă apel la spiritul inovativ al tinerilor din ziua de azi? Astfel au reușit să promoveze valori ale societății moderne printr-un cântec catchy și lucrul preferat al unora: berea. Ei încearcă de fapt să ne arate un lucru destul simplu: oamenii care le folosesc produsele sunt exact ca și noi, au aceleași nevoi, produsele promovate de ei fiind utile pentru omul din ziua de astăzi.

Să nu uităm de nevoile românilor, nu? Cei de de la Dedeman s-au gândit și la asta. Cred că vă este cunoscută reclama în care o femeie se întinde să-și închidă ușa de la bucătărie, însă își dă seama că are open space. Ce e de făcut în această situație?  Să îți cumperi un frigider cu două uși. Una dintre cele mai amuzante reclame din anul acesta vine însă din partea celor de la Kia. Ei încearcă să își promoveze noul model de mașină eco printr-o cauză la fel de apropiată: iubitorii de natură. Cu ajutorul actriței Melissa McCarthy sunt ilustrate situațiile „dificile” prin care trece un ecologist, soluția venind la finalul clipului :„It’s hard to be an eco warrior, but it’s easy to drive like one”. Practic, ei încearcă să adapteze situații comune din viața noastră la produsele lor, incorporându-le în necesitățile omului „modern”.

Dacă și tu ești un iubitor de reclame sau ești doar un curios, te invităm la Maratonul Publicității, ca să vezi cum s-au transformat reclamele de la o perioadă la alta!

Ramona Buraga

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*