Două decenii mai târziu: 1980

Cluj ASM/ noiembrie 19, 2017/ Uncategorized/ 0 comments

Publicitatea a trăit pe propria-i piele declinul televiziunii și a fost martoră a ascensiunii Internetului. Cum a reușit, totuși, să se adapteze?

În perioada anilor ’80, companiilor ce erau deja consacrate internațional de ceva vreme – Coca Cola, IBM, General Motors, McDonald’s – li s-au alăturat multe altele, fiecare căutându-și locul pe piața globală. Tot în această perioadă s-a dezvoltat o nouă formă de publicitate electronică, rețeaua Home Shopping Services. Aceasta vindea bunurile direct telespectatorilor, care plasau comenzi operatorilor telefonici. Tot în ceea ce privește publicitatea TV, se dezvoltă din ce în ce mai mult reclamele ce astăzi ar fi confundate cu știri sau spoturi informative din cauza intervalului mare de timp în care se desfășurau. În realitate, acestea erau de fapt pitch-uri promoționale pentru tot felul de produse (cunoscute sub numele de „infomercials”).

În încercarea de a maximiza profiturile și de a spori eficiența reclamelor, la mijlocul anilor ’80, agențiile au început să prefere spoturile TV de 15 secunde, îndepărtându-se de stilul reclamelor anterioare care aveau o durată de 30 de secunde. În teorie, această schimbare permitea dublarea numărului de reclame și reducerea costurilor, menținând, în același timp, nivelul veniturilor. Însă, spoturile publicitare mai scurte aduceau o provocare de creativitate industriei. Gândește-te cum ar fi să „înghesui” și informațiile despre produs, și îndemnul de cumpărare într-un mesaj de două ori mai scurt!  Sfârșitul anilor ’80 a marcat apariția unui nou trend în publicitate; culorile „neon” se foloseau pe aproape orice obiect care putea fi imprimat.

Anii ’90 au fost mai demult decât îți închipui.

Dezvoltarea tehnologiei digitale a transformat industria outdoor după 1990. Panourile publicitare care până acum erau pictate manual, încep să fie realizate cu ajutorul calculatorului, iar în această perioadă apar reclamele în stațiile de autobuz, pe chioșcuri, publicitatea în aeroporturi, display-erele în marile centre comerciale și pe taxi-uri. Tot în această perioadă, marketerii încep să realizeze puterea World Wide Web. Reclamele își fac simțită prezența din ce în ce mai mult în mediul online, astfel încât, spre sfârșitul anilor ’90, atât companiile media cât și furnizorii de tehnologie știau că Internetul avea să le influențeze considerabil viitorul.

Te-am făcut curios? Hai la Maratonul Publicității să afli mai multe!

Eliza Iacoboaia

Ce se întâmplă în anii 2000?

Flavia, Siri și Eliza v-au povestit despre conceptul reclamelor până în anii 2000, iar înainte ca Roxana să continue în același stil despre reclamele din 2005, să discutăm puțin despre evoluția calității vizionării reclamelor.

Tehnologia este într-o continuă dezvoltare în zilele de astăzi, însă cea mai importantă trecere a avut-o în anii 2000, trecându-se de la vechile televizoare la noile plasme de ultimă generație. Această trecere a avut loc imediat și a fost foarte repede primită de către oameni, deoarece în felul acesta aveau acces la mult mai multe aparate care le facilitau și îmbunătățeau vizionarea noilor reclame.

Anii 2000-2004 aduc odată cu ei noi reclame la o rezoluție mult mai bună si mult mai clară, care acaparează privirea oricărei persoane. În această perioadă cele mai multe reclame se învârteau în jurul noilor tehnologii care ajung pe piață pentru a satisface nevoile oamenilor dar și a jocurilor și jucăriilor care înseninează fețele copiilor.

Alexandra Catrinoi

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*