Cu un pas mai aproape de prezent

Cluj ASM/ noiembrie 22, 2017/ Uncategorized/ 0 comments

 

La fiecare pas pe care îl facem în spațiul public sau personal, dăm de reclame peste reclame, care se luptă pentru a ne atrage atenția. De aceea, pentru o companie, atragerea atenției asupra produselor proprii este vitală. Am observat că după finele anilor 2000, întreaga  industrie a publicității tinde spre o globalizare accentuată și spre un marketing de nișă tot mai pronunțat. Publicitatea a început să se adreseze unor segmente de piață tot mai restrânse, ba chiar a targetat indivizi la nivel personal. Sunt utilizate liste sortate în funcție de specificul grupurilor-țintă, baze de date ce permit adresarea către fiecare individ în parte și nu doar către grupuri de indivizi.

În perioada 2013-2015 practica fundamentală a reclamelor se află în plin proces de inovare dar și de poziționare în raport cu posibilul consumator, pentru că s-a sesizat o creștere fenomenală în ceea ce privește reclamele la nivelul aplicațiilor pe smartphone-uri, în detrimentul canalelor clasice.  Cei ce fac acum publicitate sunt mult mai capabili decat predecesorii lor deoarece au învățat să înțeleagă psihologia și comportamentul publicului.

Chiar dacă 75% dintre noi considerăm că în spațiul virtual există deja mult prea multe reclame care devin sâcâitoare, conform unui studiu desfășurat în 2014, peste un sfert dintre noi declarăm că ne plac și chiar avem încredere în mesajele transmise astfel, asistăm deci la un paradox la nivelul fiecărei persoane.

Și pe ce credeți că dau românii cel mai des click? Răspunsul este previzibil pentru mulți: reclame la mâncare și băutură, iar cel mai rar accesează după cum era de așteptat reclamele din segmentul de cărti & media. Cele la medicamente se regăsesc pe locul doi în clasamentul preferințelor românilor, pentru că știm că cel mai bun doctor este mama; iar cele la produsele de înfrumusețare vin pe locul trei. În România, în aproape 87% dintre campaniile online sunt folosite bannere standard, adică statice, dar formatele de tip Rich Media câștigă tot mai mult teren și le întâlnim în peste 33% dintre campanii.O inovație importantă apărută nu cu mult timp în urmă reprezintă însă reclamele 3D, care încă sunt la un nivel redus în cantitate și dezolatate cu preponderență de jucătorii mondiali, dar care probabil vor avea un viitor strălucit.

Am văzut că un trend nu atât de nou, însă exploatat la maxim în ultimii ani este să asociezi un brand sau  un produs cu emotii puternice și în mare parte specific umane. Coca-Cola și McDonald’s cred că sunt cei mai puternici aici. Asociază zâmbetul sau bucuria cu produsele lor, astfel reclamele nu mai zic nimic despre produs, doar transmit stări asociate cu produsele respective, stări de bine sau extaz.

De asemenea, originalitatea îți asigură succesul în publicitate. Prin urmare, în 2013 Forbes a numit un spot de 3 minute a companiei Dove ca fiind cea mai influentă reclamă a anului, aceasta spunând că oamenii îşi subestimează frumuseţea, iar dacă reacţiile lacrimogene ale femeilor din reclamă nu sunt suficient de convingătoare, muzica din fundal va transmite cu siguranta mesajul propus.În 2015, însă, topul de vârf a fost compus în mare parte de domeniile de telefonie și auto, care au păstrat în mare parte ca principal element transmiterea emoției puternice și sensibilizarea unui public cât mai larg.

Fulop Robert

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*